Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Februari 2013 | Laos, Vangviang

Chiangrai was geweldig mooi! Mooie tempels gezien, longneck village, apen en afscheid genomen van me moeder want wij gaan naar Laos! Twee zware dagen op een boot met weinig ruimte maar wat een prachtig uitzicht, echt genieten! Op de slowboat twee 'hele' leuke meiden uit Nederland ontmoet Kim en Nicole en bij aankomst in Luang Krabang meteen samen gaan eten. We hadden gehoord dat 'de bowling' de plek is waar je moet zijn hier, dus lieten ons er na het eten gelijk heenbrengen met de tuktuk. Maar bij aankomst waren er 5 locale jongens aan het bowlen dus toch maar even gevraagd of de chaffeur ons in een dance club wilde afzetten. Daar stonden we dan.. Als enige westerlingen tussen alle losgaande locals met een roze breezer in ons hand. Grappige ervaring, ook omdat het licht om half 12 aanging en iedereen op stapte. Op de terugweg toch nog even langs de bowling misschien is er nu wel iets..En je zult het niet geloven maar de TL-verlichte bowlingbaan met rustig achtergrond muziekje was afgeladen met backpackers. Ongelovelijk dat iedereen zich op deze plek verzameld. Ook nog gewonnen met bowlen (voordeel van gescheiden ouders dat je lekker vaak heb geoefend op zondagmiddag met je vader! ) Geniaal grappige, rare maar echt leuke avond!
Verder zijn we naar een prachtige waterval geweest waar we ook in konden zwemmen. Prachtig lichtblauw water, echt waar **had je bij moeten zijn** Die avond tijdens het uiteten kregen we allemaal omstebeurt te eten, was het helemaal niet zo lekker en toen we 2 keer om de rekening hadden gevraagd waren we er helemaal klaar mee. Haha we zijn zo weggelopen.. Toen kwamen ze ons wel achterna, wat een giller, had wel trillende handjes toen we de rekening op straat stonden te betalen!
De volgende ochtend hadden we bedacht om de monniken eten te gaan geven voor goede karma in het leven. We hoorde dat dit 5:30 was dus daarstonden we dan met onze sticky rice op de hoek van de straat.. Kwamen ze pas 6:30, pff, okee, wij weer naar bed om na een uur weer terug te komen (echt alles over voor een beetje goede karma). Heel mooi, ze geven daar allemaal s'morgens de monniken eten en die geven weer voedsel aan de arme mensen. Zo heeft iedereen het 'goed'. Was dus toch wel de moeite om zo vroeg voor op te staan! Nog even een uurtje het bed in om daarna te gaan kayaken. Was harstikke leuk, wel zwaar de hele tijd dat roeien maar wat een mooie omgeving. Wilde nog een foto maken van een prachtige rots vanuit de kayak maar op foto is het toch anders, weer zo een momentje van daar had je eigelijk bij moeten zijn! Heb ook al allemaal leuke dingetjes en kadootjes gekocht op de markt, echt zulke leuke dingen allemaal! Ik sleep ze gewoon nog 2 maanden mee in me tas want voor hetzelfde geld hebben ze die leuke dingen niet in Bangkok! Na het laatste avondje wat drinken in Utopia hadden we het wel weer gehad met dit plaatsje en zijn dus vandaag aangekomen in Vang Vieng. Niet zonder slag of stoot, we stonden bij de bus met ons ticket van 14.00, rijd de bus niet! "Maar waarom niet dan?!?" Nou heel simpel: "Er waren niet genoeg tickets verkocht". Welkom in Azië! Gelukkig toch de minivan kunnen nemen, helse rit maar wat was het uitzicht weer prachtig!

• 18 Februari 2013 - 09:51

Ballon:

Liessiee! Wat een leuk verhaal weer:D Ik ben zo blij dat ik je zaterdag heb gesproken. Deze week weer hoor! Haha en natuurlijk win jij weer met bowlen, ik ben ook blij dat jij zo goed heb geoefend. Want ik ben door jou ook een pro:P Arm recht!! Dikke kus Ballon

• 18 Februari 2013 - 13:35

Fabriek:

Hee liesie, wat een leuk verhaal weer! En natuurlijk win jij met bowlen:p dikke kus we wachten weer op je volgende verhaal

Kicky <3

• 24 Februari 2013 - 20:32

Stephanie:

Liesje!! Wat een leuk verhaal weer en prachtige foto's, echt jaloers op je! Volgens mij krijg je in Azie soms je eten omstebeurt omdat ze daar ervan uitgaan dat je alles deelt, in plaats van wachten tot ieder zn eigen hap heeft! En die monniken eten geven, wat gaaf!! Nou geniet ervan schatje! Kus X