Na regen komt zonneschijn. - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn. - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn.

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Maart 2013 | Vietnam, Xóm Chiếu

Na regen komt inderdaad zonnenschijn! We zijn nu in het zuiden en de zon schijnt yeah! Happy! Het waren een paar donkere dagen in ons backpack bestaan... Vanuit Halong hadden we de nachtbus gepakt waarvan we dachten dat het 16 uur zou duren, uiteindelijk hebben we 26 uur in de bus gezeten. Kregen gelukkig wel 3 keer te eten, maar opstaan en naar bed gaan met noodlesoep is ook geen pret! Ik was helemaal niet lekker, hoesten, hoofdpijn, verstopte neus en diaree, krijg ik s' avonds te horen dat me katje is overleden. Dan regent het ook nog alleen maar dus ik vond het even helemaal niet meer leuk!
Maar de volgende bestemming was Hoi An en daar werd ik vrolijk Van! Super gezellig stadje met hele leuke winkeltjes en restaurantjes. We werden de eerste avond meteen aangesproken of we met een Vietnamees mee wilde op zijn eigen tour, we dachten laten we is gek doen. Echt een geweldige ochtend gehad, hij nam ons mee naar de visvillage, daarna naar de pottenmakerij, (mochten zelf nog een potje maken) toen gingen we zelf ook nog even vissen (nee helaas niks gevangen) en daarna gingen we bij hem thuis met zijn vrouw de lunch zelf maken. Dat was leuk! En die Vietnamese loepia's die wij hadden gemaakt waren de lekkerste tot nu toe! Het weer is wel iets opgeknapt maar nog steeds niet optimaal, maar we trekken door naar het zuiden. In Mui Ne aangekomen is het eerst waar wij naar opzoek gaan het strand! En natuurlijk worden wij weer ergens gedropt tussen allemaal locals die op plastic stoeltjes langs de zee zitten en met kleren en al de zee in gaan! Phoeh! Hier willen wij echt niet tussen liggen. Dus na een uur gelopen te hebben langs het strand zien we eindelijk een luxe resort en proberen gewoon te doen of we erbij horen.. 'What is your room number' .... Uhhh maris? '203' .... 'Oke, and where are your towels?' .... 'Die hebben we niet nodig jo!' Haha oke dat lukte dus niet. Maja voor 5 Dollar konden we de hele dag liggen en kregen we dus handoeken, heerlijk!
De dag erna hebben we een tour gedaan om een zonsopgang te zien bij de witte en rode zandheuvels. Dus om 4.45 ging de wekker en 5 uur zaten we in een Jeep. Prachtige zonsopgang gezien, dit was het vroeg opstaan zeker waard. Daarna ook nog de vissershaven bezocht, waar echt duizende bootjes op het water liggen. Natuurlijk waren er ook weer Chinezen die naast foto's van de omgeving ook foto's van ons maken! Haha geweldig toen we ze voor de zoveelste keer tegen kwamen bij de rode rotsen durfde ze het aan te vragen om met ons op de foto te gaan, geweldig want ze vroegen later ook mijn mail. Ze gaan de vele foto's van ons doormailen dus dat is wel heel leuk! We zijn net aangekomen in Saigon en morgen zien we Kim en Nicole weer, dat is toch geweldig leuk!