Jungle tocht - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Jungle tocht - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Jungle tocht

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Januari 2013 | Thailand, Ban Pa Kham

Zaterdag waren we aangekomen in Chiang Mai, gelijk gezellig met twee nederlandse meisjes contact gelegd en wat gedronken. We wilde een tocht gaan doen door de Jungle maar hadden elkaar beloofd niet meteen de eerste de beste te nemen.. En jaaa hoor ... Gelijk in ons hostel sprak Mr. Wiskey ons aan en vertelde over zijn tour, we hebben het gelijk geboekt voor maandag.

De Jungle toer was echt een geweldige ervaring. Eerst gingen we naar de olifanten, hebben op ze gereden, ze gewassen en bananen gegeven! Een baby olifant gaf ons een (zuig)zoentje op ons wang! Te schattig voor woorden! Daarna wandelen door de jungle naar onze eerste bestemming, slapen bij de locale inwoners. In hutten, zonder douche of electriciteit. Slapen op de grond onder een muskitonet. Die nacht zijn we nog rattenvallen gaan plaatsen in de jungle omdat we de volgende ochtend bij het ontbijt gebbq'de rat zouden krijgen. Ook zijn we nog op zoek gegaan naar een vogelspin, veel adrenaline in me lijf, helemaal als je er echt een vind!

De volgende dag zat er helaas maar 1 rat in de val! Heb wel een hapje genomen om rat te proberen! Daarna zetten we onze wandeling weer voort. Na 5 uur kwamen we eindelijk helemaal afgebeuld aan. Ik voelde me echt zo een padvinder die strijd voor zoveel mogelijk speldjes op me hesje! Zwaar maar erg voldaan gevoel, die avond hebben we met de locals bij het kampvuur gezeten. Een jongen van 15 die Chai heette heeft ons tot 15 leren tellen in het Thai's! Echt gezellig, ook met onze groepsgenootjes, 3 franse hippie jongens die geen thuis hebben omdat ze alleen maar aan het reizen zijn. Die nacht een flinke tropische regenbui ervaren!

De laatste dag splitste de groep op omdat de jongens langer bleven. Wij zijn gaan raften op bamboe stokken, ook dit was zo geweldig! Zo mooi en ook spannend omdat soms die stroming sneller gaat. Daarna werden we naar een waterval gebracht, op weg ernaartoe begon het te regenen en twijfelde we of we er wel in gingen maar toen onze gids een duik nam zijn wij er natuurlijk achterna gegaan! Zoveel gedaan en gezien, de reisleider was ook echt geweldig en vermaakte ons steeds met liedjes: "No woman No Cry, No wiskey I Die" later snapte we pas waarom de tour Mr. Wiskey tour heette en ontdekte we ook dat we helemaal niet met Mr. Wiskey himself hadden gesproken!! Onze reisleider nam steeds een slok wiskey en gaf ons soms ook! Te grappig! Echt geweldig leuk dit!

Vandaag zijn we naar het plaatsje Pai gegaan en hebben ons net een uur laten masseren. (Ik had spierpijn in me hele lichaam) En morgen gaan we lekker hele dag chillen aan het zwembad.. En misschien overmorgen ook wel!

  • 01 Februari 2013 - 09:06

    Nancy:

    wat geweldig klinkt het allemaal ..... ik kan me bij dat alles helemaal niets voorstellen dus als ik er straks zelf ben ....zal het allemaal wel komen ... dus jullie zij nu even lekker aan het relaxen ...ga maar vast leuke dingen uitzoeken die we straks samen kunnen doen , want nog maar een nachtje slapen in dit natte koude kikkerlandje en dan kom ik ook die kant op , krijg nu wel kriebels in me buik,,,,, nu lieverds doe voorzichtig en tot donderdag ...kussssss

  • 04 Februari 2013 - 14:33

    Shannon Ballon:

    Super leuk om te lezen Lies!

  • 05 Februari 2013 - 10:25

    Stephje:

    Liesjeeeee! Wat klinkt dat geweldig! Superleuk om te lezen. Hahaha, een echte padvindster hoor ik al! Kus X

  • 06 Februari 2013 - 19:50

    Lindsay:

    Lies haha ik dacht ff kijken of er al nieuwe verhalenzijn. En zelfs twee!
    Gelezen met een grote smile op me gezicht. Kan me helemaal indenken hoe jij dingen beleeft en ze opschrijft padvinddertje haha.
    Wat een prachtige tijd moet je daar hebben. Ben echt vet jaloers!

    Kijk uit naar je volgende verhaal!

    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Pa Kham

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2013

Het strand ga ik wel missen!

20 Maart 2013

Cambodja is fantastisch!

10 Maart 2013

Na regen komt zonneschijn.

02 Maart 2013

Vietnam

22 Februari 2013

Genieten!
Lisa

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 16605

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 12 Juli 2017

Zuid Amerika

06 Februari 2015 - 17 April 2015

Centraal America

10 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: