Vietnam - Reisverslag uit Bai Chay, Vietnam van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Bai Chay, Vietnam van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Maart 2013 | Vietnam, Bai Chay

De reis richting Vietnam ging niet gemakkelijk. Er gaat vanuit Laos een bus rechtstreeks, maar dan ben je 22 uur onderweg. Hier hadden wij geen zin in, dus we gaan wat tussenstops maken. Eerst naar Phonsavon, een saai stadje waar we de plain of jars hebben bezocht. Dit zijn graven, was wel grappig maar niet heel bijzonder. Vanuit hier hadden we een locale bus geboekt naar Sam Noux, aangekomen op het busstation worden we in een oh zo geliefde (niet) minivan gestopt. Hij zat bijna helemaal vol dus Maris en ik waren blij dat de enige vrije plek op onze bank onbezet bleef! Maar nee hoor, we juichde veelste vroeg.. Er kwamen nog 3 mensen bij, dus 2 bij ons en nog ééntje extra voorin. Pff.. En dat was nog niet alles, onderweg pikte we nog 2 mensen op, die konden met ze tweeën op een dubbelgeklapte stoel zitten, terwijl 3 andere mensen naast hun verdeeld waren over 2 andere stoelen! Kortom er zaten 13 mensen in een busje waar 9 mensen in pasten. Onderweg verloren we nog een tas van het dak, was ik toch wel blij dat mijn backpack (ook nog is) tussen mijn benen zat. Het scheelt dat de reis maar 8 uur duurde. Ondanks alles was ik wel blij toen we waren aangekomen en het hadden overleeft! Die dag erna zijn we naar Vang Xai gegaan en hebben we een tour gedaan door de grotten. We kregen voicerecorders die ons het verhaal vertelde van tijdens de oorlog, mensen schuilde in deze grotten! Erg leuk en leerzaam om mee te maken. De volgende dag moesten we langs de weg gaan staan om de bus naar Vietnam te kunnen nemen.. Je hoort zoveel verhalen over de bus, waar je moet gaan staan, hoelaat en zelfs dat er een kans is dat ie niet komt. Dus daar zaten we dan 7.45 aan de kant van de weg, in de hoop dat de bus echt tussen 8.00 en 8.30 komt. Tussendoor hoorde we dat hij 9.00 zou komen. Uiteindelijk 1,5 uur langs de weg maar allang blij dat hij er was! En we hadden ook nog ruimte, yeah, komen we aan bij de paspoortcontrole, is onze bus spoorloos als we even naar de wc gaan! Neeee, ik stond te trillen op me benen. Ik haalde al de gekste cenario's in mijn hoofd, en onze tassen! Was die gek gewoon doorgereden naar de douane 200 meter verderop. Na 12 uur in een bus en ondertussen nog over moeten stappen op een locale bus waar weer veelste veel mensen in 1 bus gepropt werden, zijn we eindelijk in Hanoi! Niet dat we hier heel vrolijk van werden, het is niet te omschrijven wat een chaos stad dit is! Iedereen heeft een scooter, er rijden 5 miljoen scooters over de straat en iedereen is aan het toeteren. Echt heb nog nooit zoiets gestoords gezien! Een dagje in de stad rondgehangen om de volgende dag naar Halong Bay te gaan. Snel weg van deze drukte. Dit is een van de 7 mooiste plekken in de wereld en ik heb ervaren waarom. Zulke prachtige rotsen komen uit het water, echt fantastisch. We zijn ook nog een grot in geweest, het leek wel disneyland, zo mooi, het leek wel nep! Ondanks dat het de hele tijd bewolkt was en zelf regen hebben gehad was het prachtig! Ook leuke mensen ontmoet op de boot dus was ook echt gezellig. We willen nu wel snel door naar het zuiden want hebben echt zon nodig!

  • 02 Maart 2013 - 18:19

    Ballon:

    Wat een avonturen heb je weer meegemaakt Liessie! En ging helemaal stuk om die (niet) hahah. Kijk uit naar je volgende verslag en nog veel meer op je terugkomst<3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Bai Chay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2013

Het strand ga ik wel missen!

20 Maart 2013

Cambodja is fantastisch!

10 Maart 2013

Na regen komt zonneschijn.

02 Maart 2013

Vietnam

22 Februari 2013

Genieten!
Lisa

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 16600

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 12 Juli 2017

Zuid Amerika

06 Februari 2015 - 17 April 2015

Centraal America

10 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: