Het strand ga ik wel missen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Het strand ga ik wel missen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Het strand ga ik wel missen!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 April 2013 | Thailand, Bangkok

Dit is alweer het laatste verhaal! Vanuit Bangkok waar we vandaag heerlijk hebben geshopt op de weekend markt. Niet te geloven hoeveel winkels (6000) en allemaal even leuk! Maargoed er is de afgelopen weken nog wel wat gebeurd.

De eerste eilandstop was Koh Samui, superleuk trouwens wachtende op de boot ernaartoe zien we gewoon dolfijnen! Wat fantastisch! Eerste dag lekker naar het strand gegaan, heerlijk! Komt er gewoon een man met een aap aan (te schattig voor woorden) en zet die aap even bovenop ons neer, haha lachen. Moesten betalen voor een foto maar hadden niet genoeg! Verder nog een scootertje gehuurd en een rondje over het eiland gemaakt. Een heel leuk eilandje maar we moeten helaas weer snel door, laatste ochtend nog hopend die man met die aap te zien maar helaas.

Op naar het party eiland Koh Phangan. We hebben een heel chill bungalowtje waar we een week blijven dus eindelijk even die tas helemaal uitpakken, dat voelt goed! We zijn nergens 1 week gebleven dus de tas bleef altijd gepakt. Eerste avond rustig aan maar de tweede avond naar de Poolparty met onze nieuwe duitse vrienden, heel erg leuk! Iedereen op, in en naast het zwembad. De dag erna gingen we naar de Jungle party, kwamen bij binnenkomst mensen tegen die we in Vietnam hadden ontmoet dus was zo gezellig, een party midden in de jungle. De buckets vloeide rijkelijk en er werd super goed gedraaid! Daarna kwam de Full Moon zelf, na twee geweldige avonden te hebben gehad viel deze iets tegen. Er waren 40.000 man op het strand en hoe erg je ook je best had gedaan er goed uit te zien.. Het viel niemand op! Wel leuk om te zien (en misschien nog is heen ute gaan)! Haha! De dagen erna zijn we naar een ander strand geweest waar je lekker kon snorkelen, een goede massage kon nemen en de zonsondergang fantastisch was. De eilanden zijn best duur in vergelijking met de rest, gelukkig was er bij ons een night market waar we elke avond heerlijk en goedkoop van de straat konden eten.

Het derde en laatste eiland Koh Tao is waar we onze Padi gaan halen! Leuk, schattig klein eilandje waar het super gezellig is. Eerst even relaxen op het strand (still in the chill modus) en daarna beginnen aan de curcus. Gelukkig hadden we een hele makkelijke Nederlandse instructeur die meteen met ons in het zwembad ging oefenen en smiddag gezamelijk de theorie ging bespreken. De dikke boeken bleven ons gelukkig bespaard. Ik werd al moe van het lezen van samenvatting, dus was wel blij. Happy! De tweede dag gingen we gelijk duiken. Wat fantastisch leuk zeg, en onvoorstelbaar wat een wereld er nog is in het water. Had de hele tijd het liedje van kleine zeemeermin in mijn hoofd ' Ik zeg het je eerlijk, hier is het heerlijk, diep in de zee! Moet je die rog zien en die steur, die zijn in een razend goed humeur!' Lalalala happy! En je gelooft het niet maar we hebben een mega rog gezien. Echt, ook de tweede dag was weer fantastisch. Moesten nog wel wat stomme oefeningen doen van meneer Padi waar ik niks van bakte, laat mij maar als Ariël rondjes zwemmen op de bodem, maar we hebben het gehaald en het was zoo leuk (Diep in de zee, lalalala) De avonden daarna konden we nog wel even vieren dat we vanaf nu kunnen duiken. Op Sairree beach zijn elke avond knappe fireboys die adembenemende trucs doen met vuur terwijl ze tegelijk ook nog geweldig dansen. Heel erg leuk! De laatste avond hebben we na de vuurshow nog even lekker gedanst in een kroeg met live muziek en daarna op de Castle party (nee, niet een echt kasteel, ik was ook teleurgesteld) maar wel een heel gezellig feestje. Je kan hier trouwens een jaar lang een curcus duikmaster volgen voor €600 en dan kan je onbeperkt duiken. Hou het wel even in me achterhoofd voor het geval ik geen baan kan vinden.

Gister de boot en trein gepakt naar Bangkok. Hier zetten we het shoppen voort en dan ben ik alweer terug. Ongelovelijk wat de tijd snel voorbij gaat als je het leuk hebt! Als ik terugkijk was het heel erg leuk, maar zelfs na drie maanden heb je het gevoel dat je tijd tekort bent gekomen, zoveel hebben wij nog moeten overslaan. Ook jammer dat je niet van te voren weet welk land je het meest ligt. Ik had graag korter in Vietnam gebleven en veel langer in Cambodja! Wat ook zo opvallend is hoe snel wij ons aanpassen en dingen ons eigen maken. Met gemak ga je gewoon links rijden, op een pot zitten en je 'afvegen' zonder wc papier maar gewoon een lekkere waterstraal erop zetten. En als je ineens een olifant op straat ziet lopen kijk je niet eens gek meer op! Je kan het niet vertellen hoe gek het hier soms aan toe gaat! Maar het is zeker de moeite waard om zelf te gaan ervaren. Ik vind het wel heel leuk dat zoveel mensen me verhalen hebben gelezen, ik was al een gelukkig mens maar nu helemaal!

Dikke kus

  • 07 April 2013 - 18:49

    Cinny:

    Briljant dat duiken!!
    Het is echt snel gegaan liesje.. Ik zie je van de week gewoon alweer! :o

    Kus <3

  • 08 April 2013 - 10:09

    Ballon:

    Geweldig verhaal weer! Je schrijft echt leuk, "laat mij maar als Arial rondjes zwemmen"hahah" Zie je over twee dagen lieverd! Kus

  • 08 April 2013 - 11:16

    Carola:

    Woeiii Liesje.. bijna weer thuis! Goede vlucht alvast :)

  • 08 April 2013 - 11:55

    Fabriek:

    Super leuk verhaal weer! we kunnen niet wachten tot dat je terug bent. goede vlucht en tot snel <3

    LY

  • 13 April 2013 - 16:19

    Eugenie:

    Ik hoop dat jij je weer snel een Nederlandse gaat voelen en de mooie herinneringen altijd met je mee zal blijven dragen.

    Dikke kus terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 April 2013

Het strand ga ik wel missen!

20 Maart 2013

Cambodja is fantastisch!

10 Maart 2013

Na regen komt zonneschijn.

02 Maart 2013

Vietnam

22 Februari 2013

Genieten!
Lisa

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 16603

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 12 Juli 2017

Zuid Amerika

06 Februari 2015 - 17 April 2015

Centraal America

10 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: