Final story - Reisverslag uit Driemond, Nederland van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Final story - Reisverslag uit Driemond, Nederland van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Final story

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 April 2015 | Nederland, Driemond

'This is your flight back to reality' zegt de kapitein van mijn vliegtuig. Ik lach hardop en knik voluit, waarschijnlijk omdat ik nog half dronken ben. We hadden een paar leuke Argentijnen ontmoet dus ook de laatste avond moest er nog gefeest worden. De laatste week was is met Keshia, wat een heerlijke gekke meid is dat. Zo veel gelachen, we waren echt op hetzelfde niveau. Na Playa del Carmen gaan we Isla Mujeres, het eiland van de vrouwen. Na 3 avonden achter elkaar stappen en, ongelofelijk maar waar, elke avond gratis drank ben ik helemaal gebroken en doen we het lekker rustig aan. Het strand is weer geweldig. Ik besluit ook nog een dagje te gaan duiken want heb mij Padi dus moet ik natuurlijk wel een duik maken. Kes gaat naar Joga en het strand en ik ga mee de boot op. Tussen Canun en het eiland hebben ze een onderwater museum met allemaal beelden van mensen tussen het koraal, heel speciaal. De tweede duik is alleen koraal, heel mooi. Ik zie onwijs veel mooie en grote vissen. Ook komt er nog een baby schildpad voorbij, topmoment! In de ochtend opstaan voor de sunrise en na mijn duik naar de andere kant van het eiland voor de sunset. Mijn dag is helemaal goed. Helaas heb ik dan nog maar 1 dag en moeten we naar Cancun. Ook hier zijn de stranden de moeite waard om heen te gaan. Ik wilde eigenlijk nog shoppen maar geen tijd voor. (En geld haha) We zonnen liever nog een uurtje en dan maken we ons op om weer te gaan feesten. Dit keer moeten we wel entree betalen $30 dollar maar wel onbeperkt drinken. Oh wat hou ik van dansen zeg! Dat is dus de reden dat ik op dit moment brak in het vliegtuig zit. Maar op de een of andere manier wel goed karma gekregen, het hele vliegtuig is vol maar de 2 plekken naast mij zijn leeg. Lag dus zwaar ik coma op de 3 stoelen, haha heerlijk! Bij het afscheid met Kes werd ik wel een beetje emotioneel. Ik ga echt naar huis nu en ga haar ook missen, maar wat een fantastisch trip. Wat een culturen ik heb gezien en ervaren. Mensen hebben elkaar lief hier, ze knuffelen elkaar en dat is mooi om te zien. De Mexicanen zijn voor mij wel de meest lieve mensen, iedereen is lief en vriendelijk! Maar overal zijn ze openhartig, mijn dorpje Puerto Viejo waar ik local vrienden heb gemaakt, dat vergeet ik nooit meer. Mijn vrijwilligers werk, wat zo ontzettend speciaal was. Wat je wel weer doet beseffen dat wij het wel heel goed hebben en dat er hele speciale mensen op deze aarde rondlopen. Dan de natuur, Costa Rica, het groenste land met de mooiste bomen! Guatemala met de Semuc Champey baden waar ik nog steeds over droom. Belize met de meest indrukwekkende onderwater wereld. Het water in Mexico wat op elke plek wel een tint lichter lijkt. Het zand wat zo wit is. De feesten, altijd met locals! Niet zoals in Azië waar alleen toeristen zijn, nee hier in Centraal America feesten de locals lekker mee. Super leuk! De muziek, waar mijn ware roots ligt, reggae, bubbeling, salsa bachata, heerlijk! Het eten, wat overal lekker is, waar ik geen 1 keer ziek van ben geworden. De taal, die zo mooi is, wel moeilijk om te leren maar ook zo leuk om te spreken! Zo veel lieve mensen ontmoet, zo veel gezien, zo veel gedaan, zo veel geluksmomenten gehad. Ik had zo wel nog een paar maanden kunnen blijven. Verrijk je leven en maak een reis als deze!

  • 17 April 2015 - 19:55

    Anja:

    hoi Lisa, heerlijk zoals je ons in braboland hebt laten meegenieten van jouw avontuur. Echte "Lisaverhalen " terwijl ik t las hoorde ik t je vertellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 16570

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 12 Juli 2017

Zuid Amerika

06 Februari 2015 - 17 April 2015

Centraal America

10 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: