Puerto Viejo mijn dorpje in Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu Puerto Viejo mijn dorpje in Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Lisa Rossum - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo mijn dorpje in Costa Rica

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 Februari 2015 | Costa Rica, Puerto Viejo

Ondertussen ben ik al twee weken op mijn bestemming in Costa Rica, simpelweg geen tijd om mijn eerste verhaal te schrijven. Terwijl ik dit aan het schrijven ben heb ik ernstige jeuk aan mijn benen! 'playavloois' zo noemen we ze, maar dat komt later terug..

Aangekomen in San Jose was ik erg moe, ik vertrok om 7 uur 's morgens en kwam om 10 uur 's avonds aan. Dan denk je dat valt mee, maar je gaat 7 uur 'terug' in de tijd. Ik was dus zo ongeveer 22 uur onderweg. Volgende ochtend meteen mijn bus naar Puerto Viejo genomen. In mijn hostel wat ondertussen aanvoelt als thuis werken Nederlandse meiden, dat voelde natuurlijk goed!

In dit dorpje is veel te beleven. We zijn gelijk naar het National Park geweest waar we brulapen, wasberen en luiaards zien. Super enthousiast gelijk! Op dinsdag is de stapavond bij Tasty Waves waar ze mijn favoriete bubbeling plaatjes draaien. Gratis Joga op woensdag, ik dacht dus serieus dat Joga een soort van ontspanning is met ademhaling en relaxing...Niet dus! Joga is intensief, je gaat er van zweten en kreunen. Donderdag is er Ladies Night waar je de hele avond gratis kan drinken.. Elke vrijdag is er een BBQ bij ons in de school. Het dorp is wel vrij duur dus we koken vaak met de mensen uit het hostel daarmee besparen we ook kosten. 'Sharing is caring'. Super leuk allemaal! Het komt alleen niet ten goed van het Spaanse huiswerk.

Toen ik zag dat je kon paardrijden over het strand was ik gelijk happy. Helemaal toen Anne uit Wijk aan Zee kwam en ook van paarden houd. Zondag zouden we gaan, helaas regende het de hele dag! Jaa, hier in de tropen is het niet alleen zonnig (helaas). De tour ging niet door maar gelukkig wel een paar dagen later! Het was echt in één woord fantastisch. We gingen door de zee, in keiharde galop en de omgeving was prachtig! Genoten!

Samen met Eline uit Groningen beginnen we de eerste week vol goede moed aan onze Spaanse lessen wat super goed bevalt. Hablar Espanol es muy diviciel. De eerste week van Elmer een echte Tico (Costaricaanse man) en de tweede week van Marajanna een vrouw uit Argentinië. Je raad het al, zij kan geen woord Engels. Met gebarentaal en een woordenboek maken we dingen aan elkaar duidelijk maar wel de beste manier om het te leren.. We moesten wel! Heel hilarisch, ze wilde 'ik zie ik zie wat jij niet ziet met ons spelen'...Oh bedoel je dit, nee ze bedoeld dit, we hebben alles geprobeerd.. Het duurde ongeveer 20 minuten voor we het snapte maar daarna zo gelachen.

Na twee weken intensief Spaans verdienen we wel een weekendje vrij! Op naar Bocas del Torro in Panama, wat maar 4 uur reizen is. Op de heenweg bij de grensovergang was de brug aan het staken, jaa de brug was echt aan het staken, dus we moesten met een bootje onder de brug door. Ik was nog gaan stappen met Elske en Lisa die we al kende vanuit Puerto Viejo, was super gezellig! Volgende dag op tour langs alle eilandjes, dolfijnen en een luiaard gezien wat niet meer zo heel speciaal is maar wilde papegaaien wel! Super cool! Volgende dag hebben we ons laten afzetten op een standje, heel erg chill want we hadden het helemaal voor ons alleen. Achteraf misschien logisch want dankzij dit strandje heb ik dus zo een jeuk! Er waren dus zandvlooien, ik zit helemaal onder de bultjes! Bocas was dus super leuk maar heb nu wel jeuk! haha!

Vandaag ben ik voor het eerst naar het vrijwilligersproject geweest. Ongelofelijk wat ik heb gezien en zo blij dat ik erbij mag zijn. Het heet El Puente Brigde (je kan het vinden op YouTube). Deze mensen, Berry en Nancy, hebben een plek waar locals langs kunnen komen om eten en drinken te halen. Indiaanse stammen die 2 uur vanuit de bergen moeten lopen omdat ze zo arm zijn. Ze helpen om kinderen naar school te krijgen, elke donatie die ze krijgen wordt goed benut en ze doen niets om er zelf beter van te worden. Zo gelukkig dat er mensen zijn zoals Berry en Nancy. Zo veel zin om hier te helpen!



  • 25 Februari 2015 - 05:10

    Evelyn:

    Je bent een kanjer Lisa. Heel veel succes met alles wat je onderneemt daar. Veel liefs. E en G

  • 25 Februari 2015 - 07:58

    Anja :

    boeiend om te lezen je enthousiasme zegt genoeg. Gaaf met de paarden . Geniet ze en hasta luego

  • 25 Februari 2015 - 08:40

    Kim:

    Wat een gave tijd Lisa! Ervaringen die je niet zal vergeten! Genieten, genieten want de tijd vliegt! Maar dat hoef ik jou niet te vertellen! Heel veel plezier en pas goed op jezelf. Kusss

  • 01 Maart 2015 - 20:58

    Ellen:

    Wat een heerlijk verslag, Lisa. Geweldige tijd heb je! Hoe gaat het nu met de jeuk?
    Veel plezier en ik lees graag het vervolg...

  • 04 Maart 2015 - 19:42

    Hedwig:

    leuk om te lezen hoe je het daar beleeft.
    wat een mooie tijd heb je daar.
    geniet ervan .
    ik ga zeker je volgende verslag lezen.

  • 05 Maart 2015 - 13:01

    Nancy:

    zalig om te lezen ... Geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 16549

Voorgaande reizen:

28 April 2017 - 12 Juli 2017

Zuid Amerika

06 Februari 2015 - 17 April 2015

Centraal America

10 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: